sminkning: enkel och naturlig ♥

 
Jag tänkte visa hur man kan göra en naturlig sminkning man kan ha både i skolan eller på fest och så visar jag vilka produkter jag använder.
 
 
Först så börjar jag med att lägga concealer under mina ögon för att ta bort mörka ringar. Concealern jag använder är Garnier roll-on anti-dark circles (ca 80:- på Ica Maxi)
 
 
Sedan tar jag ett puder med en puderborste och lägger det på hela ansiktet. Pudret är från Maxfactor och heter creme puff, jag har i färgen 41 medium beige (ca 100-120:- på H&M). Borsten är från Eco tools (jag köpte borsten på ullared för ca 60:-)
 
 
Efter det tar jag en ögonskuggsborste eller en eyelinerborste och doppar i lite vatten, sen tar jag lite brun ögonskugga på borsten och lägger en eyeliner så nära fransraden som möjligt. Ögonskuggsborsten och ögonskuggan är från H&M (ca 30:- / ca 20:-)
 
 
Efter eyelinern böjer jag mina ögonfransar och lägger på mascara. Sedan lägger jag en svart kajal på övre vattenlinjen så fransarnba ser mer fylligare och tätare ut. Ögonfransböjaren är från H&M (ca 50:-), mascaran är från Loreal Paris, Volume million lashes (ca 120-150:-) och kajalen vet jag inte var den är ifrån.
 
 
Sist tar jag ett röd-rosa läppbalsam på läpparna. min är från ACO, soft red lip balm (köpt på apoteket, ca 20:-)
 
 
Hoppas att ni gillade det! Kram ♥


Finis!

2013-06-17 | 16:12:16

Va du kan! Bra att få lära sej lite knep på gamla dar Kram

2013-06-18 | 20:42:46

Du är så vacker Evelina! ☺︎♥︎♥︎

2013-11-02 | 19:00:11

Magnificent beat ! I wish to apprentice while you amend your
web site, how could i subscribe for a weblog website?

The account aided me a acceptable deal. I were a little bit familiar of this
your broadcast provided brilliant clear idea

2022-03-28 | 09:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback